Labrador Retrievers van de Jagershoek

Omdat wij op een hoek wonen in de Jagerstraat hebben wij onze kennel "De Jagershoek" genoemd. En omdat wij Labradors fokken is dat ook een hele toepasselijke naam.


Wij zijn lid van de Nederlandse Labrador Vereniging (NLV), en van de Fokkerskring en wij fokken alleen met honden die qua gezondheid en karakter voldoen aan de eisen van de rasvereniging.


Onze ouderdieren worden dus voorafgaand aan een nest gecontroleerd op Heupdysplasie (HD) Elleboogdysplasie (ED), en de ogen worden jaarlijks gecontroleerd PRA en Cataract.


Onze pups worden geboren in de huiskamer, waar ze verblijven totdat ze naar hun nieuwe baasjes gaan.
Wij besteden veel tijd en aandacht aan ons nestje, om ze een goede basis mee te geven, en te kunnen laten opgroeien tot mooie, gezonde en vriendelijke labradors. Het karakter dat het ras zo eigen is.


Labrador Retrievers van de Jagershoek,
Jeanette van Kuyeren van Gent ,
Jagerstraat 1 ,
2623 HW Delft ,
015-2618079, jagershoek@casema.nl

De ouderdieren

Moeder Fleur heeft Heupen B, Ellebogen vrij en een geldig oogcertificaat. Heeft op de tentoonstellingen die wij bezochten steeds een uitmuntend behaald en eenmaal tot nu toe een plaatsing. De stamboom van Fleur kan je bekijken door op deze link te klikken: www.hilldreams.nl/stamboom-fleur.pdf.
De gezondheidsuitslagen en de stamboom van vader Wilson ( Nederlands kampioen) kun je inzien door op deze link te klikken: www.hilldreams.nl/pages/wilson.htm

Fleur in stand aan het strand

maandag 5 maart 2007


maandag 5 maart (dag 63)

Vanmorgen om 10.00 is de temperatuur ineens gezakt naar 36.8, zo laag is het nog niet geweest, de eerste temperatuur was van 7.00 uur en toen was het 37.7 (dit moet hem wel zijn)
Nu en binnen 24 uur moet de eerste pup geboren worden, jeetje wat spannend.
Het is nu 22.26 als ik dit mailtje schrijf, er is nog geen pup geboren.
Fleur ligt in de werpkist en slaapt rustig, ze is wel even aan het graven geweest, maar is daar ook weer mee opgehouden.
Ze wilde vanavond geen eten, we lopen om de anderhalf uur naar buiten met haar, ze mag het in de tuin doen van mij, maar dat is ze niet gewend, dus nu ook niet.
Hoop dat ik jullie morgen het blijde nieuws kan mededelen dat er pupjes geboren zijn.
Lien komt zometeen om 23.00 uur naar mij toe, en dan maar samen afwachten wat er gaat gebeuren.
Maar vermoeiend is het allemaal wel, slaap al vanaf vrijdag niet meer goed.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

he lieve kanjer, jij ook nog even volhouden hè, je doet t
hartstikke goed joh !! en de verhalen die je schrijft zijn geweldig, lief dat je er zo de tijd voor neemt om ons allemaal op de hoogte te houden !!
dikke kus!!!
liefs Ellen

Anoniem zei

Nog even voor ik ga werken kijken of er iets is....
Het gaat (nou ja het is eigenlijk) een real-life soap worden joh. Je moet er mee op tv hihi
Ik ga er vanuit dat als ik vanavond thuis kom er een heeeeeeeeeeel nest is.
Sterkte en groetjes, tot op het kraambezoek
xxx anita

Anoniem zei

Wat spannend zeg.Als ik strakjes thuis kom zal ik gauw weer kijken heel veel sterkte en succes. MiSScien heeft annie me dan al gebeld met het goede nieuws heb ze op schilderen al ingelicht dat mijn telefoon af kan gaan.Amber is om half negen onder narcose gegaan en ze was erg rustig doei doei hetty

Anoniem zei

jeetje jeetje wat is dit spannend zeg poeh!!! en wat zal jij onderhand een walle onder je ogen hebben hihihi maar je krijgt wel mooie kuiten mams van al dat lopen hihi de buurtjes zullen wel denken en.... daar gaat ze weer hou je taai en sucses dikke knuf an