Labrador Retrievers van de Jagershoek

Omdat wij op een hoek wonen in de Jagerstraat hebben wij onze kennel "De Jagershoek" genoemd. En omdat wij Labradors fokken is dat ook een hele toepasselijke naam.


Wij zijn lid van de Nederlandse Labrador Vereniging (NLV), en van de Fokkerskring en wij fokken alleen met honden die qua gezondheid en karakter voldoen aan de eisen van de rasvereniging.


Onze ouderdieren worden dus voorafgaand aan een nest gecontroleerd op Heupdysplasie (HD) Elleboogdysplasie (ED), en de ogen worden jaarlijks gecontroleerd PRA en Cataract.


Onze pups worden geboren in de huiskamer, waar ze verblijven totdat ze naar hun nieuwe baasjes gaan.
Wij besteden veel tijd en aandacht aan ons nestje, om ze een goede basis mee te geven, en te kunnen laten opgroeien tot mooie, gezonde en vriendelijke labradors. Het karakter dat het ras zo eigen is.


Labrador Retrievers van de Jagershoek,
Jeanette van Kuyeren van Gent ,
Jagerstraat 1 ,
2623 HW Delft ,
015-2618079, jagershoek@casema.nl

De ouderdieren

Moeder Fleur heeft Heupen B, Ellebogen vrij en een geldig oogcertificaat. Heeft op de tentoonstellingen die wij bezochten steeds een uitmuntend behaald en eenmaal tot nu toe een plaatsing. De stamboom van Fleur kan je bekijken door op deze link te klikken: www.hilldreams.nl/stamboom-fleur.pdf.
De gezondheidsuitslagen en de stamboom van vader Wilson ( Nederlands kampioen) kun je inzien door op deze link te klikken: www.hilldreams.nl/pages/wilson.htm

Fleur in stand aan het strand

donderdag 22 februari 2007

donderdag 22 februari 2007

Vandaag heb ik de laatste voorbereidingen gedaan voor de aanstaande bevalling,en ben ik begonnen om Fleur te temperaturen zodat ik een beeld kan krijgen wanneer het gaat beginnen.
Mijn vriendin Lien heeft de foto,s die ik vandaag heb gemaakt van Fleur haar buik op het blog geplaatst(bedankt)
Vanmorgen ben ik met Petra een stuk zeil gaan kopen voor onder de werpkist en de ren.
Jan heeft de werpkist in elkaar gezet en de kennelpanelen er voor eenderde al omheen gezet.
De salontafel hebben we naar boven verplaatst,om toch wat meer loopruimte voor onszelf te hebben(staat nu een bijzettafeltje,ja je moet wat overhebben voor je hobby)
Fleur had er totaal geen moeite mee,ging alvast in de werpkist liggen(tja ziet er ook wel heel gezellig uit)
Verder heb ik kontact gehad met onze dierenarts,en alles even doorgesproken,kreeg zijn o6 nr.
Tevens de eventuele hulpmiddelen en medicijnen besteld,kan ze morgen af gaan halen.
s,middags nog even naar de groothandel geweest om voorlopig genoeg voer in huis te hebben,en ontwormingsmiddel voor de pupjes,kluifmateriaal en kon het niet laten om ook nog wat speeltjes mee te nemen(alsof ik nog niet genoeg heb).
Vanmiddag nog even wat foto,s gemaakt,wat overigens ook niet meeviel,ze draaide zich steeds weg of ging zich uit staan schudden,gaan zitten als ik liever had dat ze bleef staan (zal wel nooit een goede fotograaf worden vrees ik)
Maar jullie kunnen in elk geval op de foto zien hoe het een beetje is geworden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Sjonge jonge, Jeanette, wat heb je het druk zèg!